anti conceptie middelen

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Post Reply
mirtjuh
mirtjuh

Jul 17th, '18, 18:04

Heeft iemand ervaring met het koperspiraaltje?? Voor- en nadelen!

Ik kan genoeg informatie-sites vinden erover, maar ik zou graag van vrouwen, die het koperspiraaltje gebruiken, hun ervaringen willen weten.

Omdat ik trombose heb blijven ervoor mij 3 anti-conceptie middelen over (condoom, koperspiraaltje en sterilisatie), het condoom zien we niet zo zitten, ik eigenlijk het koperspiraaltje ook niet, maar sterilisatie is gelijk wel het einde.

Daarom: wie heeft er ervaring mee en hoe bevalt het??
sandrine
sandrine
Bronze Membership

Oct 12th, '18, 21:33

5 jaar geleden een koperspiraal laten plaatsen, ik wilde ook geen anticonceptie met hormonen. Het plaatsen was relatief pijnlijk, en de rest van de dag veel buikkrampen gehad. Had geen kinderen, mogelijk was het hierdoor pijnlijker. Nooit problemen gehad, wel iets heftiger ongesteld. Afgelopen weken controle gehad, en hij mag nu nog 5 jaar blijven zitten. Ik kan het aanbevelen...
vans
vans

Oct 13th, '18, 11:22

Hier mijn eerste koperspiraal (nu in totaal al 4 jaar hormoonvrij, op medisch advies.. na een trombosebeen).. Het plaatsen is geen pretje.. en de dag na de plaatsing leek het de 1ste en 2de keer alsof ik weeën had ofzo, man wat een pijn. Mn baarmoeders moest ff wennen..

Verder wel een wat zwaardere menstruatie, ovulatiepijn en buikpijn tijdens menstruatie.. maar het bevalt prima.

Geen schrik hebben van de horrorverhalen die je hoort, het doet wel effe pijn maar nu ook weer niet zo
lieselotje
lieselotje

Oct 13th, '18, 11:32

Jarenlang een koperspiraal gehad. Eerste maand na plaatsen wel wat pijn, en plaatsing was niet fijn. Daarna geen problemen. Menstruatie was altijd al hevig maar werd niet erger.

Enige waar ik tegenop zag was het verwijderen elke 5 jaar. Dat doet pijn. Herplaatsen viel mee.

Wat ik echter helemaal niet wist is dat die dingen kunnen verzakken en dan niet effectief meer zijn. Werd bij mij toevallig ontdekt. Ben waarschijnlijk niet erg vruchtbaar want goddank niet zwanger. Maar die mogelijkheid heeft me wel aan het twijfelen gebracht.
anke
anke
Bronze Membership

Oct 15th, '18, 18:42

Heb nu ruim een jaar een koperspiraal. Het inbrengen was heel even (5 seconden ofzo) onaangenaam (voelde als een heftige menstruatiekramp). Ik heb daarna niet gebloed, kon alleen een weekje niet sporten omdat ik het voelde als ik ging rennen.

Geen last gehad van bloedverlies, geen pijn gehad en heb ook geen verdoving gehad (dat schijnt nog meer zeer te doen als het inbrengen van het spiraal zelf).

Het enige verschil dat ik merk is dat mijn menstruatie iets heviger is geworden (slikte hiervoor de pil). Maar ik heb een mooie regelmatige cyclus dus mag niet klagen geloof ik.

Ik vind het een dikke aanrader! Je hebt heel even een onaangenaam gevoel maar he hoeft er vervolgens voor de aankomende vijf jaar niet meer naar om te kijken!

Oh ja, ik ben 24 en heb geen kinderen. Men zegt dat het minder zeer doet als je kinderen hebt gehad, maar in mijn geval maakt het blijkbaar niet uit.

Laat je niet ophitsen door de horrorverhalen, het gaat vaker goed dan niet goed.
Post Reply